Lintopdrachten overslaan
Verdergaan naar hoofdinhoud

Direct contact

Menu
        16 OKT      

Storing services

By UNIVERSAL


 

13.00: OPGELOST

10.50: de getroffen virtual machines zijn opnieuw opgestart, de verwachting is dat alle services binnen 30 minuten weer volledig beschikbaar zijn.

10.29: op dit moment zijn er als gevolg van een netwerk storing issues met verschillende services. Onze engineers zijn bezig met het verhelpen van dit probleem. Onze excuses voor de overlast. 

Questions: 

  • support@universal.nl
  • call +31 26 2020020 or +31 26 8080135 (after working hours please leave a message for our engineers). 
        11 OKT      

Inkomende DID nummers niet/verminderd bereikbaar             

By UNIVERSAL


 

23.00: OPGELOST

20.00: op dit moment wordt er bij 1 van onze telecom providers spoed onderhoud uitgevoerd. Hierdoor zijn DID nummers van deze provider niet of verminderd bereikbaar.  Uitgaand VoIP/Skype verkeer heeft geen hinder van deze werkzaamheden, alleen inkomend PSTN verkeer is geraakt. Wij monitoren deze werkzaamheden nauwkeurig.

Questions: 

  • support@universal.nl
  • call +31 26 2020020 or +31 26 8080135 (after working hours please leave a message for our engineers). 
        11 OKT      

Gedeeltelijke Exchange 2013 storing             

By UNIVERSAL


 

14.45 OPGELOST

De storing is opgelost, alle services zijn weer beschikbaar.

13.18: op dit moment is er probleem met een van de Exchange databases. Als gevolg hiervan is het voor een groep Exchange gebruikers op dit moment niet mogelijk om gebruik te maken van Exchange functionaliteiten. Onze engineers werken aan de oplossing van dit probleem. Onze excuses voor de overlast.  

Questions: 

  • support@universal.nl
  • call +31 26 2020020 or +31 26 8080135 (after working hours please leave a message for our engineers). 
        6 OKT      

Storing Network DC1             

By UNIVERSAL


 



15.30: De aanval lijkt naar meerdere keren te zijn afgeslagen nu gestopt. Hoewel dit buiten de invloed van Universal ligt, zullen wij in overleg treden met onze leverancier om de ondernomen acties voor toekomstige preventie te borgen.

13.30: op dit moment is er DDOS op het netwerk van onze internet leverancier. Engineers hebben de bron gedetecteerd en filteren het verkeer nu op valide pakketten. Dit kan korte onderbrekingen tot gevolg hebben. Onze excuses voor de overlast.  

Questions: 

  • support@universal.nl
  • call +31 26 2020020 or +31 26 8080135 (after working hours please leave a message for our engineers). 
        3 OKT      

Storing Network DC1             

By UNIVERSAL


 

15.29 OPGELOST

Het probleem is opgelost, internet verkeer verloopt weer normaal. Mocht u toch nog problemen ervaren neemt u dan s.v.p. contact me​t ons op.

15.15: op dit moment is er een storing opze internet verbinding. Engineers hebben de oorzaak van het probleem gedetecteerd en werken aan de oplossing. Onze excuses voor de overlast.  

Questions: 

  • support@universal.nl
  • call +31 26 2020020 or +31 26 8080135 (after working hours please leave a message for our engineers). 
        1​ SEP      

Storing VoIP  

By UNIVERSAL


 

16.44 OPGELOST

Het probleem is opgelost, extensies kunnen zich weer aanmelden. Mocht u toch nog problemen ervaren neemt u dan s.v.p. contact met ons op.

15.45: op dit moment is er een storing op het VoIP platform. VoIP extensies kunnen zich hierdoor niet aanmelden op de VoIP service. Onze engineers hebben de oorzaak van het probleem gedetecteerd en werken aan de oplossing. Onze excuses voor de overlast.  

Questions: 

  • support@universal.nl
  • call +31 26 2020020 or +31 26 8080135 (after working hours please leave a message for our engineers). 
        27 JUN       

Kwaliteitsissues Voice Skype for Business  

By UNIVERSAL


 

15.55 SOLVED

13.30 update: een haperende switch veroorzaakt netwerk routerings issues. Een engineer is ter plekke om het probleem te verhelpen. 

11.45 uur
Op dit moment zijn er problemen met de gesprekskwaliteit van Skype for Business. Onze engineers werken aan een oplossing. Onze excuses voor het ongemak.

Questions: 

  • support@universal.nl
  • call +31 26 2020020 or +31 26 8080135 (after working hours please leave a message for our engineers). 
        22 JUN       

Skype for Business Mobile storing  

By UNIVERSAL


 

11.32 OPGELOST

10.28 uur
Momenteel is het niet mogelijk in te loggen op de Skype for Business Mobile Client. Het probleem is getraceerd, onze engineers werken aan de oplossing. Onze excuses voor het ongemak.

Questions: 

  • support@universal.nl
  • call +31 26 2020020 or +31 26 8080135 (after working hours please leave a message for our engineers). 
        08 JUN       

Netwerk storing datacenter 

By UNIVERSAL


 

11.40 SOLVED
   

10.21 uur
Momenteel ondervinden we een netwerkstoring in 1 van onze datacenters.

11.05 uur
Oorzaak is hardware storing bij onze netwerkleverancier. We treffen momenteel voorbereidingen om het netwerkverkeer om te leiden via een andere route (datacenter 2).

11.18 uur
 Onze engineers zijn ter plekke om de routering aan te passen.

Questions: 

  • support@universal.nl
  • call +31 26 2020020 or +31 26 8080135 (after working hours please leave a message for our engineers). 
        27 Mei       

Storing Hypervisor  

By UNIVERSAL


 

10.58 OPGELOST        

10.38 uur
Momenteel ondervinden we een storing met 1 van de hypervisors. De non-redundant Virtual Machines op deze Hypervisor zijn daarom tijdelijk niet beschikbaar. De services worden momenteel opnieuw opgestart. Dit kan zorgen voor tijdelijke niet beschikbaarheid en/of traagheid.

Questions: 

  • support@universal.nl
  • call +31 26 2020020 or +31 26 8080135 (after working hours please leave a message for our engineers). 
        11 Mei       

Storing uitgaand VoIP  

By UNIVERSAL


 

17.06 OPGELOST

16.22 uur
Momenteel ondervinden ze een storing met uitgaand VoIP verkeer. Onze engineers werken aan een oplossing. Excuses voor de overlast.

Questions: 

  • support@universal.nl
  • call +31 26 2020020 or +31 26 8080135 (after working hours please leave a message for our engineers). 
        MrtAprMei       

Supportdesk tijdens feestdagen  

By UNIVERSAL


 

Op maandag 28 maart (2e Paasdag), woensdag 27 april (Koningsdag), donderdag 5 mei (Hemelvaart) en maandag 16 Mei (2e Pinksterdag) is onze supportdesk gesloten. Storingen kunnen dan per e-mail of telefonisch (door het inspreken van een bericht) gemeld worden bij onze engineers.

Questions: 

  • support@universal.nl
  • call +31 26 2020020 or +31 26 8080135 (after working hours please leave a message for our engineers). 
       
08 APR

Outbound VoIP storing 

By UNIVERSAL


 

08.37 Als gevolg van een outbound VoIP storing bij een van onze VoIP Providers zijn een aantal trunks voor outbound verkeer niet beschikbaar. Het verkeer zal door ons worden omgeleid. Inkomend VoIP verkeer is niet geraakt. Onze excuses voor de overlast.

09.00 OPGELOST
H
et verkeer is omgeleid. Outbound verkeer op alle nummers en trunks is weer mogelijk.              

Questions: 

  • support@universal.nl
  • call +31 26 2020020 or +31 26 8080135 (after working hours please leave a message for our engineers). 

08 mrt

Netwerk issues    




15.20 P.M. op dit moment zijn er perfomance issues als gevolg van netwerk issues in een van onze datacenters (DC1). Het verkeer wordt waar mogelijk omgeleid via ons 2e datacenter.

15.26 OPGELOST

                   

Questions: 

  • support@universal.nl
  • call +31 26 2020020 or +31 26 8080135 (after working hours please leave a message for our engineers). 

07 mrt

Netwerk issues    




15.02 P.M. op dit moment zijn er perfomance issues als gevolg van netwerk issues in een van onze datacenters (DC2). Het verkeer wordt waar mogelijk omgeleid via ons 2e datacenter.

15.50 OPGELOST   
                           


             
Questions: 

  • support@universal.nl
  • call +31 26 2020020 or +31 26 8080135 (after working hours please leave a message for our engineers). 

06 mrt

Netwerk issues    




16.09 P.M. Als gevolg van een netwerk storing in 1 van de datacenters zijn een aantal niet redundant uitgevoerde services beperkt beschikbaar.

17.34 OPGELOST

 

                          
                      
Questions: 

  • support@universal.nl
  • call +31 26 2020020 or +31 26 8080135 (after working hours please leave a message for our engineers). 

25 feb

Netwerk issues    




13.00 P.M. op dit moment zijn er perfomance issues als gevolg van netwerk issues in een van onze datacenters. Het verkeer wordt waar mogelijk omgeleid via ons 2e datacenter.

13.15 SOLVED                      

Questions: 

  • support@universal.nl
  • call +31 26 2020020 or +31 26 8080135 (after working hours please leave a message for our engineers). 

06 jan

Skype toestellen met Lync Phone Edition kunnen zich niet aanmelden   



14.00 P.M. als gevolg van een Skype update kunnen Skype/Lync toestellen die gebruik maken van de Lync Phone Edition Software (zoals Polycom CX 500, CX 600 en CX 700 toestellen en HP 4110 en HP 4120 devices) zich niet aanmelden. Onze engineers werken momenteel aan een workaround voor dit probleem.

14.17 P.M. Workaround voor toestellen die via USB verbonden zijn; deze kunnen via de PC aanmelden door het toestel als audio apparaat te kiezen in de Skype for Business Client.


14.30 P.M. OPGELOST
De Skype update is teruggedraaid. Toestellen kunnen zich weer aanmelden, indien dit niet automatisch gebeurd dan dient u het toestel te resetten.

Een software update voor Lync Phone Edition is beschikbaar en zal zo spoedig mogelijk worden uitgerold. Bedrijven die gebruik maken van devices met Lync Phone Edition ontvangen hierover een e-mail met instructie/informatie.

                       
Questions: 

  • support@universal.nl
  • call +31 26 2020020 or +31 26 8080135 (after working hours please leave a message for our engineers). 

04 nov

Netwerk issues ISP    

By UNIVERSAL


 

10.00 A.M. momenteel ondervinden we netwerk issues bij een van onze internet service providers. Als gevolg hiervan zijn een aantal applicaties en websites niet goed of niet bereikbaar. De betreffende ISP-er is inmiddels op de hoogte van het probleem en werkt aan een oplossing.

10.25 A.M. OPGELOST - het betreffende verkeer is omgeleid, getroffen applicaties en services zijn weer beschikbaar.  

Questions: 

  • support@universal.nl
  • call +31 26 2020020 or +31 26 8080135 (after working hours please leave a message for our engineers). 

30 sept

Performance issues datacenter    

By UNIVERSAL


 

12.30 P.M. vanaf ca. 12.00 uur P.M. ondervinden we performance issues in een van de datacenters. Als gevolg hiervan zijn een aantal applicaties en website niet goed of niet bereikbaar. Wij werken aan een oplossing.

13.15 P.M. OPGELOST - het betreffende verkeer is omgeleid, applicaties en services zijn weer beschikbaar.  

Questions: 

  • support@universal.nl
  • call +31 26 2020020 or +31 26 8080135 (after working hours please leave a message for our engineers). 

aPr/may

Supportdesk tijdens feestdagen  

By UNIVERSAL


 

Op maandag 27 April (Koningsdag), dinsdag 5 Mei (Bevrijdingsdag), donderdag 14 Mei (Hemelvaart) en maandag 25 Mei (Pinksteren) is onze supportdesk gesloten. Storingen kunnen dan per e-mail of telefonisch (door het inspreken van een bericht) gemeld worden bij onze engineers.

Questions: 

  • support@universal.nl
  • call +31 26 2020020 or +31 26 8080135 (after working hours please leave a message for our engineers). 

13 may

netwerk issues

By UNIVERSAL


 

13-05 12.31 als gevolg van een storing op een internetknooppunt ervaren we connectiviteitsproblemen. Als gevolg hiervan zijn services niet goed bereikbaar. Onze engineers werken aan een oplossing.

OPGELOST 12.47: alle services zijn weer bereikbaar. Omdat andere delen van het internet mogelijk nog wel problemen ervaren kan het zijn dat bepaalde gebruikers nog wel hinder ondervinden. De storing is veroorzaakt door problemen op de AMS-IX, een van de internetknooppunten waar onze datacenters op zijn aangesloten.

Questions: 

  • support@universal.nl
  • call +31 26 2020020 or +31 26 8080135 (after working hours please leave a message for our engineers). 
11mrt

Onderhoud datacenters

By UNIVERSAL


 

Op woensdag 11 Maart zal er tussen 00.00 en 07.00 uur onderhoud uitgevoerd worden in beide datacenters.

Het onderhoud is noodzakelijk om aan de stijgende vraag naar connecties te kunnen voldoen. Het onderhoud kan leiden tot onderbreking van de connectie voor een aantal minuten met een maximum van 30 minuten.


Questions: 

  • support@universal.nl
  • bel  +31 26 2020020 of +31 26 8080135 
3FEB

Storing uitgaand VoIP/Lync  

By UNIVERSAL


 

13.02 Op dit moment is er een storing bij een van onze VoIP providers waardoor uitgaand bellen via VoIP  / Lync niet mogelijk is. Wij werken aan een oplossing. Voor meer informatie +31262020000 / +31268080135 of per e-mail op support@universal.nl.

13.16 het probleem is getraceerd, er wordt gewerkt aan een oplossing van dit probleem.

13.32 OPGELOST, de storing is verholpen. Onze excuses voor de overlast.

Vragen: 

  • support@universal.nl
  • bel  +31 26 2020020 of +31 26 8080135 (buiten werktijden kunt u een bericht inspreken voor onze storingsdienst).

22dec

Gewijzigde openingstijden Kerst    

By UNIVERSAL


 

Op woensdag 24 december en op woensdag 31 januari zijn wij telefonisch bereikbaar tot 15.00 uur. Vanaf 15.00 uur is onze storingsdienst actief en kunnen uitsluitend storingen gemeld worden op +31262020000 / +31268080135 of per e-mail op support@universal.nl.
Wij wensen u prettige feestdagen toe!


Vragen: 

  • support@universal.nl
  • bel  +31 26 2020020 of +31 26 8080135 (buiten werktijden kunt u een bericht inspreken voor onze storingsdienst).

28OCT

Netwerk issues DC1 [OPGELOST]   

By UNIVERSAL


 

Op dit moment ervaren we netwerk issues in een van de datacenters. Onze engineers werken aan een oplossing.

09.20: de storing is opgelost.  

   

Start time: 2014-10-28 - 08:25
End time: 2014-10-28 - 09.20
Estimated impact: kwaliteits issues op het netwerk

Questions: 

  • support@universal.nl
10OCT

VoIP OUTAGE (FIXED) 

By UNIVERSAL


 

[FIXED] Currently we are experiencing problems on our VoIP platform. Our engineers are working on a solution. Our apologies for the inconvenience.

Update 2014-10-06 - 11:28: the problem has been fixed.
Update 2014-10-06 - 10:21: direct inbound calling is fixed, we are still working on outbound calling and IVR/responsegroup calling.   

Start time: 2014-10-06 - 10:15
End time:2014-10-06 - 11:28
Estimated impact: downtime for inbound and outbound calls

Questions: 

  • support@universal.nl
27
mAY

Scheduled VoIP Maintenance Spain  

By UNIVERSAL


 

[CANCELLED] Our telecom provider is planning maintenance work in Spain (Barcelona).

Update 2014-05-27 - 11:27: Scheduled Maintenance has been cancelled 

Start time: 2014-05-27, 00:00 GMT
End time: 2014-05-27, 01:00 GMT
Estimated impact: 40 minutes of downtime during time window for inbound calls on Barcelona DID numbers. Outbound calling is not affected.

Questions: 

  • support@universal.nl
  • call +31 26 2020020 or +31 26 8080135 (after working hours please leave a message for our engineers). 
7
mei

Storing Control Panel​

Door UNIVERSAL


 

[OPGELOST] Beheren AD groepen in Control Panel niet mogelijk  

09.54: het probleem is verholpen. Het is nu weer mogelijk om de AD groepen te beheren. 

--------------------------------------------------------------------------------------

09.30: Op dit moment is het helaas niet mogelijk om AD groepen te beheren in het Universal Control Panel (https://control.universal.nl en https://controlcloudservice.com). Er wordt gewerkt aan een oplossing.

Mutaties in de AD groepen kunt u tijdelijk per e-mail sturen aan support@universal.nl. Deze zullen dan per direct door ons worden doorgevoerd. Onze excuses voor de overlast. 

Voor vragen of​​​ meldingen:

  • mail ons op support@universal.nl
  • bel ons op 0900-2354357 (hier kunt een bericht inspreken voor de storingsdienst)